Reader Yang Setia

Sunday, July 31, 2011

Saya Dalam Gelap


...saya dalam gelap...
...dan salah siapa kalau saya tak nampak?...
...kenapa orang keliling hanya pandai bising...
...tapi tak pandai menghulur tangan?...

Niat - Perbuatan Itu Bergantung Pada Niat


Jika kamu tidak memiliki apa yang kamu sukai,
maka sukailah apa yang kamu miliki ketika ini.
Jika kamu menginginkan lebih dalam hidupmu,
maka kamu harus mempunyai
NIAT
untuk berusaha lebih dengan apa yg kamu miliki ketika ini

Ramadhan Tiba Lagi

Semoga kita semua dapat menempuh Ramadhan dengan hati yang terbuka, jiwa yang tenang, diberikan rezeki dan kasih sayang yang melimpah ruah, diberkati dan diberi kerahmatan yang tiada hujungnya oleh Allah.

Amin.

Selamat berpuasa people!( suarapeople )

Saturday, July 30, 2011

Sombong & Riak !!!


Kita menyedup udara yang sama !
Tapi beribu kali sayang !
Kau sombong !
Kau Riak !
Umpama berada di Syurga sana !

Wednesday, July 27, 2011

Biar Kau Terbang



Aku ingin terbang bersama
Tapi,
kau telah terbang
terbang tinggi,
tinggi sgt...
membiarkan ku
seorang diri

Tuesday, July 26, 2011

Majlis Pernikahan | Nurul Syuhada (MJ3) & Amir

salam kalau dulu aku tunjukkan video pre-wedding Nurul Syuhada ( Majalah 3 ) dengan Amir yang sweet giler ( video tu yang sweet! ) sekarang nak show pulak video wedding mereka... perghhh sweet lah !

CST production ni mmg cun! malas cakap banyak jom kita layan video mereka =)


i wish.... ;p

Monday, July 25, 2011

Ramadan Hampir Tiba - Aku Mula Tak Tentu Arah

Sejak akhir ini,sesuatu bayang hitam kerap bermain-main difikiranku yang cetek ini....ia mula turun ke hati..ia bagaikan satu mimpi buruk yang tidak pernah ku mimpikan sebelum ini...di ibaratkan dari mata turun ke hati...dari kepala hingga ke hujung kaki.

Ohh Ramadan sudah dirasai. Aku tidak sabar mahu melaluinya.
Namun, insan seperti ku ini akan jauh menggelamun tetapi bintang yang aku percaya hanyalah bintang-bintang di langit yang sentiasa hadir pada waktu malam hilang di siang hari dan padam di waktu hujan.
Aku akan fikirkan tentang apa yang akan ku lakukan pada Ramadan agar ia lebih baik dari ramadan lepas, dan aku akan mula tersentak bila tibanya Syawal...

Aku bagai tidak percaya semua ini akan berlaku,janji tinggal janji..impian musnah ditelan masa akibat tingkah laku manusia itu sendiri ( aku la kowt ).

Bagaimana harus aku lalui Syawal kali ini?
Keseorangan...bayangkan...tapi aku masih bersyukur,keluarga masih bersama ku,ditemani rakan-rakan seperjuangan... SI DIA? itu persoalannya...semoga aku dapat menjalani ramadan kali ini dengan penuh makna

Saturday, July 23, 2011

Live SINGAPURA vs MALAYSIA - Harimau Malaya Bakal Menang ?

Jom Bersama ayie tengok live singapura vs malaysia malam nanti =)
kat astro ada rtm2 pun ada!!

ramalan anda ? hehe

Untuk Harimau Malaya

Oh Malaysia..Mari Bergembira...
Oh Malaysia..Satukan JiwaMu...
Selamanya Harimau Malaya!!!
Selagi Kita Bernyawa!!!
Oh Malaysia!!!!
Kau KebangaanKu!

Kesilapan Manusia - About Past And Future

Manusia tidak boleh lari dari melakukan kesilapan,
TETAPI
Manusia mampu belajar melalui kesilapan itu.


everybody has a past
everybody lives a present
everybody deserves a future
that was I and this is me

Friday, July 22, 2011

Tidak Dinamakan Cinta - Lebih Baik Jodoh Dari Allah



Tidak dinamakan CINTA kalau melemparkan pasangan ke neraka. 
Tidak dinamakan CINTA kalau buat diri dan pasangan jatuh ke lembah kenistaan dan maksiat.
Tidak dinamakan CINTA, kalau buat pasangan dan diri sendiri lupa serta jauh daripada Allah SWT..

Saya Menang Contest KHES Contest Part 2 ( Exabytes )


Contest ni dijalankan di facebook exabytes
ni syarat-syaratnya

KHES Contest Part 2.

Repost this photo on Exabytes Wall.
Tag 10 friends, get 10 likes, 100 comments(Spams are allowed)
1st 5 to get it done and post it here will get a Free Kaspersky T-shirt/Google Adwords RM100.(Choose 1)
Participant caught cheating will be disqualified.
Gifts will only be sent to Malaysian Address.
 
and paling seronok! aku antara 5 pemenang dalam contest ni..yeahhaaaa..
 
 
Mohd Azrie


muahahhahaa thanks all who like n comment on my post =)

Kasih Sayang Ada Di Mana - Mana


...kasih sayang...
...ada di mana-mana...
...untuk semua...
....untuk sesiapa je yang mencari..

Cinta Hakiki Membawa Kepada Kebahagiaan Abadi

Janganlah kau berdusta atas nama cinta.. lalu kau lampiaskan cinta dengan syahwatmu.. jagalah hati dengan cinta Nya.. kerana betapapun kita memalingkan hati, hanya kepada Nya lah kita kembali.. dan hanyalah cintaNya abadi..
sesungguhnya cinta hakiki membawa kepada kebahagiaan abadi.. 
raihlah cinta yang berpahala.. 
cinta yang suci di atas perjanjian yang kukuh

Thursday, July 21, 2011

Hati Terkunci - Jiwa Terbang Bebas


Mana mungkin hati ini dipaksa, kalau jiwa langsung tidak merindui....

Saturday, July 16, 2011

Video Pra Perkahwinan Nurul Syuhada Dan Amir ( Nak Jugak Boleh ? )



sweet plus cute kan ? b4 that....Selamat pengantin baru untuk mereka =)

perghhhh kalau lah aku yang buat cam ni...hehehee xkira kena cari jugak CST production ni..hehehe

Saturday, July 9, 2011

Mutiara Kata - Hari Ini



Gantungkan azam 
dan 
semangatmu setinggi bintang di langit 
dan 
rendahkan hatimu serendah mutiara di lautan..

Tuesday, July 5, 2011

Terima Kasih Nuffnang - RM3k ?

Bangun je pagi disebabkan bunyi hon motor dari pak cik posmen...hoho patut la rasa gatal je tangan ni...rupanya cek nuffnang nak sampai =) wink~ hahaha


hikhikhik bukan 3k lah..rm300 je 
sempat ke nak bawa duit ni ke sabah nanti ?
aduhhh

Monday, July 4, 2011

Semester 5 Bermula - Dunia Baru

Salam...masa untuk menimba @ mencari ilmu makin hampir,doakan kejayaan ku. =)

10hb/7/2011 maka bermula lah edisi mencari ilmu di semester 5 at PKB =)

untuk sem ni..ni haa course yang aku amik

heeeee susah tak ? ada sapa-sapa tau info2 nak cari tentang subjek-subjek di atas ?
CLICK FOR DETAILS

================

Da L.O.V.E Story
♥-|✖|-♥"Ya Allah , kalau dia memang jodohku,
jodohkanlah... Tapi kalau bukan jodohku,
Jodohkanlah jugak... Jika dia tidak
berjodoh denganku, maka jadikanlah kami
jodoh... Kalau dia bukan jodohku, jangan
sampai dia dapat jodoh yang lain, selain
aku... Kalau dia tidak bisa di jodohkan
denganku, jangan sampai dia dapat jodoh
yang lain, biarkan dia tidak berjodoh
sama seperti diriku... Dan saat dia
telah tidak memiliki jodoh, jodohkanlah
kami kembali... Kalau dia jodoh orang
lain, putuskanlah! Jodohkanlah dengan
ku.... Jika dia tetap menjadi jodoh
orang lain, biar orang itu ketemu jodoh
dengan yang lain dulu dan kemudian
jodohkan kembali dia dengan ku ...
"Amin...". hehehehe....♥-|✖|-♥