Reader Yang Setia

Wednesday, June 29, 2011

Aku Insan Atas Nama Cinta

Aku Insan Atas Nama Cinta....
Aku kehilangan cinta yang ku bangga selama ini....
Hidupku mula berubah...
Sekelilingku gelap dan sepi..
Dihujani kata-kata hina....
Sepi dunia dalamnya...
Gelap dunia luarnya...

Hina....

Aku mula bangkit,bangkit dari segala kesalahan yang dulu..
Aku cuba mencari cintaku yang hilang itu, tetapi mata hatiku seakan tidak terbuka pada pencarian cintaku yang hilang itu.

Malang ku fikirkan...
Duka yang ku rasa...

Dalam keseksaan yang dilaluiku,aku ternampak samar-samar cahaya. Mata hatiku terbuka ke arah itu. Hatiku mula dicium setitik harapan. Aku mula bertenaga.
Aku mula cuba hidup kembali. Aku mula mahu mengenali cahaya itu.


Cinta...apa yang difikirkannya hilang itu sebenarnya bukan cinta. Namun Tuan empunya cinta itu ada ceritaNya sendiri. CaraNya sendiri. Akhirnya 'Aku' itu mengenali milik siapakah cintanya itu. Sungguh ajaib, dalam derita dan kegelapan, 'Aku' itu akhirnya jumpa cinta yang sebenar. Cintanya yang hilang sebaik dia mula jinak dengan duniawi...SubhanAllah...Jodoh itu datangnya dari Allah =)

1 comments:

sumie said...

Allah tahu apa yang terbaik untuk hambaNya

Post a Comment

CLICK FOR DETAILS

================

Da L.O.V.E Story
♥-|✖|-♥"Ya Allah , kalau dia memang jodohku,
jodohkanlah... Tapi kalau bukan jodohku,
Jodohkanlah jugak... Jika dia tidak
berjodoh denganku, maka jadikanlah kami
jodoh... Kalau dia bukan jodohku, jangan
sampai dia dapat jodoh yang lain, selain
aku... Kalau dia tidak bisa di jodohkan
denganku, jangan sampai dia dapat jodoh
yang lain, biarkan dia tidak berjodoh
sama seperti diriku... Dan saat dia
telah tidak memiliki jodoh, jodohkanlah
kami kembali... Kalau dia jodoh orang
lain, putuskanlah! Jodohkanlah dengan
ku.... Jika dia tetap menjadi jodoh
orang lain, biar orang itu ketemu jodoh
dengan yang lain dulu dan kemudian
jodohkan kembali dia dengan ku ...
"Amin...". hehehehe....♥-|✖|-♥
Suarapeople