Reader Yang Setia

Thursday, March 10, 2011

Cinta Itu Buta - Benarkah?



Benarkah cinta itu buta?Atau mereka yang bercinta itu buta?Yang mana satu agaknya ye ke memang cinta itu buta??Kenapa orang selalu kata cinta itu buta?Takkkkkkk,cinta tak buta.Cinta tak ada matapun!Yang buta adalah manusia yang bercinta!Kenapa?

Bila dah terang-terang pasangan anda tu negatif,tapi tetap bersama,tetap setia kononnya demi cinta,haa itulah yang butanya.Cinta satu perasaan yang indah.Tapi apa ertinya cinta bila anda didera?Tidak kira penderaan fizikal mahupun mental.Bila itu terjadi,itu bukan cinta.Pernahkah anda tengok orang yang buta kerana cinta?Ini bukan kisah Kassin Selamat ok?Bro ada tengok satu couple ni.Yang perempuan sanggup bagi duit,sanggup berlapar kerana nak bagi pada si lelaki duit untuk belanja walhal si perempuan masih belajar manakala si lelaki dah berkerja tetap (baru je pun suh study malas! ) .Bila tanya kenapa,jawab si perempuan,ala tak apelah demi orang yang dicintai jugak...
Eh cik adik,itu bukan cinta tapi perguna.Berpada-padalah bercinta sebab cinta tak ada mata.Jangan sampai kita yang ada mata ni jadi buta kerana cinta.Tak dapat nampak mana yang patut dan mana yang tak patut...Fikir-fikirkan... :)

2 comments:

hafiz_93 said...

bet0l2...
hehe

Piah Becok said...

oh. sangat betul.baru bercinta, belum kawin lagi. jgn gadaikan cinta tu sampai macam tu skali. simpan sikit untuk diri sendiri.

Post a Comment

CLICK FOR DETAILS

================

Da L.O.V.E Story
♥-|✖|-♥"Ya Allah , kalau dia memang jodohku,
jodohkanlah... Tapi kalau bukan jodohku,
Jodohkanlah jugak... Jika dia tidak
berjodoh denganku, maka jadikanlah kami
jodoh... Kalau dia bukan jodohku, jangan
sampai dia dapat jodoh yang lain, selain
aku... Kalau dia tidak bisa di jodohkan
denganku, jangan sampai dia dapat jodoh
yang lain, biarkan dia tidak berjodoh
sama seperti diriku... Dan saat dia
telah tidak memiliki jodoh, jodohkanlah
kami kembali... Kalau dia jodoh orang
lain, putuskanlah! Jodohkanlah dengan
ku.... Jika dia tetap menjadi jodoh
orang lain, biar orang itu ketemu jodoh
dengan yang lain dulu dan kemudian
jodohkan kembali dia dengan ku ...
"Amin...". hehehehe....♥-|✖|-♥